Friday, January 16, 2009

Petang td....aku rase aku baru selesaikan satu masalah yg selama neh menghantui penduduk planet bumi neh!

Hamper sume org penah dihantui dgn teka-teki...."Antara ayam dan telur, yg mane wujud dulu?". (in English: Which one came first, the chicken or the egg? )

Hurm...petang td...semasa tgh makan keropok cerut, aku menonton National Geographic..cite pasal dinasour...selepas itu..aku pon berfikir

"Hurm...buat teka-teki pasal dinasour ntuk lawan teka-teki mlm ni best jugak." (sedikit trivia: smalam aku kalah teruk kepada teka-teki pau kaya oleh Sol....GrrrRRrr~~~)


Pikir punya pikir....x dapat2 jugak idea nk buat teka teki pasal dinasor...pastu tetibe...kluar gambar pasal mak dinasour tgh bertelur.... Lepas tuh, otak aku yg bergeliga ni pon terus mcm...PUPP!!!!!!!!

" eh??? EHHHH???!!!!!!!!"

disertai dgn suara en. hati aku.....

"Huish! kalo jual kt ripley's beleive it or not...buleh kayo neh!"


Ok...berbalik kepada masalah ayam dan telur....pada pendapat anda ya....yg mana wujud dulu?

seorang rakan yg cuba menjawab ada memberikn jawapan "ayam" disertai dgn hujah yg agak educated yg berbunyi:

pemalar x: aku rase ayam kot
Anuar Neutron: sebabnye?
pemalar x: sbb mcm manusia pun diciptakan manusia dulu
pemalar x: bukan diciptakan sperm and ovum dulu
pemalar x: ahaha
pemalar x: tu kot

hurm....agak saintifik disitu...tetapi malang sekali...mengikut skema yg telah aku hasilkn petang td...jawapan tu SALAH!

Jawapan die........Telur/ Egg.

sebab die.....

sbb dinasor....hehe....sbb dinasour laid "EGGS" long before there were chickens! HAhahahahaha!!~~

Bijak x aku? see......sape ckp aku bengap!!!

Aku baru selesaikn satu masalah yg membelenggu makhluk planet bumi sejak Adam diciptakan! Mmg x dpt disangkal jawapan dan hujah tu! Cubalah anda berjumpa dgn professor anda...dan bertanyakn kpd die ttg penemuan aku neh..konfem tanpe segan silu dan konfidennye die bersetuju! X dpt nk disangkal lagi...Sungguh kukuh skali hujah aku tu! theehehee..=P

Sekian. =)

3 comments:

i n - c h a n said...

hmmm..menarik2.mcm logik

tp kalau ayam itu hidup zaman dinosour?

cuma ayam tu versi dinosour.
hehehehe

bagaimana prof?

KING ANUAR said...

ok...utk mengukuhkan teori aku neh...aku akan devotekn satu minggu ni ntuk buat research pasal masalah telor dan ayam.

peringatan: aku berkemungkinan besar akan berkelakuan pelik sepanjang tempoh ini. hahahaha...=P

Mat Iyas said...

bijak!
xsia2 aku didik ko~haha